Четвер
07.17.2025
8:48 PM
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя біології Ометинецької ЗОШ І-ІІ ст. Оренчак М.П.
Головна Реєстрація Вхід
Відкриті уроки »
Меню сайту

Категорії розділу
розробка уроку [9]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


11:54 AM
Відкритий урок з хімії у 9 класі Тема. Класифікація хімічних реакцій.

Тема. Класифікація хімічних реакцій.

Мета: сформувати знання  про хімічні реакції, їх класифікацію; сприяти

          формуванню вміння визначати тип реакції за хімічними рівняннями;

           розвивати творчі здібності й самостійність учнів, уміння обґрунтовувати

           свою думку, уміння запису хімічних знань у вигляді схем, таблиць;

           виховувати повагу до думки інших учнів.

Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, хімічні реактиви.

Тип уроку: засвоєння знань, вмінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап

    У кожного на столі є картки різних кольорів. Подумайте і підніміть картку того кольору, який зараз найбільше імпонує вашому настрою:

- зелений – добрий настрій;

- білий – нейтральний;

- жовтий – поганий.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

    Гра «Що їх об’єднує»

- Дуб, калина, береза, липа. (Дерева)

- Земля, Венера, Марс, Сатурн. (Планети)

- Заєць, собака, вовк, лисиця. ( Тварини)

- Н2 , О2 , N2 , Сl2 . (Прості речовини)

- НСl,  НNO3 , Н2 SO4 , Н3 РО4 .(Кислоти)

- СаО, ВаО, SO2 , N2 O5 . (Оксиди)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Світ, який нас оточує, надзвичайно різноманітний і може бути визначений поняттям «матерія» в різних формах існування. Так, речовина – предмет науки хімії – є одним із видів матерії, яка існує тільки в русі. Тому хімічну реакцію необхідно розглядати як одну із форм  руху матерії. На уроках хімії ми з вами розглядали хімічні явища або хімічні реакції. Ознайомились з певними хімічними реакціями. Хімічні реакції можуть відбуватись повільно або миттєво, за звичайних умов або під час нагрівання, супроводжуватись зовнішніми ефектами – утворенням осаду, зміною кольору. Щоб упорядкувати хімічні реакції, сьогодні на уроці здійснимо їх класифікацію.

Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Гра «Хімічне лото». Знайдіть відповідність правої і лівої сторін.

Класифікація хімічних реакцій

Ознаки

Типи реакцій

Кількість реагентів і продуктів реакції

 

Оборотні, необоротні

Агрегатний стан реагентів і продуктів реакції

Гомогенні, гетерогенні

Напрямок перебігу реакцій

 

 

Екзотермічні, ендотермічні

Тепловий ефект реакції

 

Розкладу, обміну, заміщення, сполучення

 

Наявність каталізатора

 

Окисно-відновні, без зміни ступеня окиснення

 

Зміна чи збереження ступенів окиснення елементів під час реакцій

Каталітичні, некаталітичні

 

У 7 класі ви ознайомились із реакціями: сполучення, розкладу, обміну, заміщення. Давайте пригадаємо  класифікацію хімічних реакцій за кількістю реагентів і продуктів реакції.

Реакція сполучення – це реакція, під час якої з кількох речовин утворюється одна.

 А + В = АВ ;                С + О2 = СО2

Реакція розкладу – це реакція, під час якої з однієї речовини утворюється кілька.

А= В + С ;            2 Fe (OH)3 = Fe2 O3 + 3H2 O.

Реакція заміщення – це реакція, під час якої атоми простої речовини заміщують атоми в молекулах складної речовини.

 А+ ВС = АС + В ;   Демонстрація.  Zn +2HCl = ZnCl2  + H2

Реакція обміну – це реакція між двома складними речовинами, в результаті якої вони обмінюються своїми складовими.

АВ + СД = АД + ВС ;   Демонстрація.   NaOH + HCl = NaCl + H2 O.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Установіть відповідність». Тип реакції. Реакція.

4Al +3O2 = 2Al2 O3

СО2+ H2 O = H2СО3

2 Fe (OH)3 = Fe2 O3 + 3H2 O

2Al +6HCl = 2AlCl3 +3 H2

Cu SO4 + Fe = Fe SO4 + Cu

KOH + HCl = KCl + H2 O.

BaCO3→BaO + СО2

BaCO3 + HCl = BaCl2 + H2 O + СО2

2. Робота в парах. Напишіть рівняння реакцій, згідно схеми:

Zn → Zn О → Zn SO4→ Zn (ОН)2 → Zn Cl2

К→К2 О → КOH→К2SO4

                         ↓

                      КCl

3. Гра «Так чи ні?». Робота в групах.

 

1. У реакцію сполучення вступають тільки прості речовини. (Ні)

2. Розкладатися здатні лише складні речовини. (Так)

3. Реакція, під час якої з кількох речовин утворюється одна - є реакцією

   сполучення.  (Так)

4. Реакція між двома складними речовинами, в результаті якої вони обмінюються

   своїми складовими є реакцією обміну. (Так).

5. Реакція, під час якої з однієї речовини утворюється кілька є реакцією розкладу.

    (Так)

6. Реакція, під час якої атоми простої речовини заміщують атоми в молекулах

    складної речовини є реакцією заміщення. (Так).

7. Кислотні оксиди взаємодіють з кислотами. (Ні)

8. Реакція між кислотою і лугом є реакцією нейтралізації. (Так).

VІ. Підсумок уроку

 

Метод «Мікрофон». Як ви думаєте, ми досягли поставленої мети на уроці? Що ви навчились?

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Як змінився ваш настрій в кінці уроку? Підніміть картку того кольору, який зараз найбільше імпонує вашому настрою:

- зелений – добрий настрій;

- білий – нейтральний;

- жовтий – поганий.

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати параграф 11,

        завдання 105,106(усно), 111 (письмово).

Категорія: розробка уроку | Переглядів: 314 | Додав: orenchak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Серпень 2018  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Друзі сайту